My Blog Archive

The Followers

Tuesday, March 22, 2011

Mereka laa Inspirasi aku!

before tdo semalam, aku pk slame ni sape owg2 yg aku sntiase kagumi dalam idop ak.. mule2 ak xtaw sape.. haha.. pelik2 ak ni.. tapi da lame2 skit baru ak taw, sape yg palik aku kagumi smpai aku menganggap dorang ni la inspirasi ak..


1st skali, tokoh teragung di muka bumi, Utusan Allah, Nabi Muhammad SAW


aku sangat mengkagumi Rasullullah dn ak bngga menjadi sebahagian daripada umat nye.. aku terasa sngat la bangga dn kagum setiap kali ak mngingati prjuangan Baginda melindungi umat2 nye pd zaman Baginda dlu.. bile diingtkan semula sjarah perjuangan Baginda, perjalanan hidop Baginda, xde sape yg ley bertahan seperti mana Baginda bertahan untk mnegakkan agama Islam dn melindungi umat2 nye.. sedih bile ingt blek mcam mane Baginda dseksa oleh msyarakat jahiliah yg xbrtamadun pd ketika itu, Baginda ttap kuat mnghadapi dugaan yg mndatang.. kebijaksanaan Baginda yg tiade tandingan sehingga la skarang.. xde sape yg setanding Baginda dn yg pasti xde sape yg ley jadi mcm Baginda.. dy la Hamba Allah yg sgt2 Mulia dlm kalangan manusia..

2nd, kakak ak sndiri.. name dy, Nurreth Seth.. hehe.. 


dy sntiase mnjadi inpirasi ak.. ape yg wat aku kagum ngn dy adalah kepintaran dy.. dy antara owg2 yg terpintar dlm family ak slepas abg aku.. dy slalu ajar aku pape yg ak xtaw, xpaham smpai ak pham.. bagi aku dy mmg pndai, bertanggungjwab, brdisiplin, tegas, pndai amek ati, boleh berkompromi dn yg pling psti, bek n comel!! dy slalu berada disamping aku disaat ak susah dan senang.. dy la tmpat ak nk bermanje selain kwan2 ak dn B.. dy slalu bg dorong pade ak, sntiase bantu ak dlm wat keputusan.. sbab dy wat cmtu sbab xnk ak trsilap langkah.. tu yg wat ak tol2 syg kt kkak ak, n wat ak tol2 respek dy wlaupon ak slalu brtumbuk ngn dy.. hehe.. gadoh2 gk, tp air dicincang xkn putus..

3rd, bagi aku dy la idola ak, Avril Lavigne..


ape yg wat aku kagum ngn dy, bakat yg dy peroleh.. aku suke dy sejak ak umor 12 tahun.. dy seorang pnyanyi yg brsuara lunak dn lntang, pmuzik yg berbakat besar, business woman yg berjaya, dn brbakat gk dlm lakonan.. hahah! siape sangke! dy nye 1st single dy 'Complicated' mse tu.. pd mule nye dy cume gadis biase yg dok tepi jalan, lepak dengan gitar dy, dn ape yg dy cume buat brnyanyi ngn lagu ciptaan dy sndiri.. mule trkenal bile sowg composer dr kanada jmpe dy n amek dy dn jd kn dy seowg yg trkenal.. sehingga la skang, bakat dy semakin berkembang.. pe yg ak bngga ngn dy, sbelom dy kawen ngn Deryck Wibley dr band Sum 41, dy mmg tomboy n dy sngat mnjaga maruah dy.. Playboy Magazine prnah twarkan dy sesi fotografi aksi separoh bogel, tapi dy tolak.. alasan dy, xnk ssape tngok bdan dy selain bkal suami dy.. hahaha!! ak tol2 respek la ngn alasan dy tu.. tp skang da len, dy da kawen n dy pn da mngekalkan ciri2 kewanitaan dlm diri dy, satu transformasi yg baik! dy sngat brbakat dlm brmain alat muzik sprti gitar, drum, piano dn dy pn ley wat ag sndiri.. dy pn ade bisnes sndiri sprti mnyak wangi Black Star n Black Rose.. dy pn de butik sndiri jnama Abbey Dawn.. sumer laku! berlakon pn boleh cume dy xdpt bnyak tawarn brlaku sbb dy lbih trserlah dlm bidang nyanyian.. dy pnah brlakon dlm citer Over The Hedge.. karakter ape ak xingt.. hehe.. ngn kebolehan yg dy ade tu tol2 wat ak sgt2 respek dy..!! Go Avril!! hehe!!

4th, pelakon n model trcantek malaysia n international, Nasha Aziz..


ape yg wat ak kagum ngn dy adalah kecantikan dy.. dy mmg cantek! wlaupon usia da makin mningkat.. dy sngat2 la lemah lembut owg nye, cantek, sedap jek mate mmandang.. tnggi lampai.. dy sngat2 pndai brlakon.. pape karaktor pn dy ley bwak, dr seorg owg psiko (owg giler), pelawak, serius, baik, jahat.. sumer dy ley bawak.. mmg terbaik! tapi bakat dy lebih kepada modelling.. dy penah jd model ntk baju polo, MNG, n macam2 laa.. sumer yg international nye.. dy pn aktif dlm cat-walk.. hmm.. owg cntek cm dy, sape xnk amek bekerja, ag lak dy ni pndai jge dr, disiplin, dn mmg cantek la!! aduhai!! bg aku, xde sape dlm mlaysia ni yg cantek cm dy!!

lastly, 5th, kawan2 aku yg tersayang!!

sepanjang ak brkawan xde yg tol2 srius mcm kawan2 ak yg skang ni.. ak mlas nk msok gmbar downg, sbb bnyak sgt gmbar dowg ak da msok kn dlm blog ni.. hahaha.. ekin, dhama, k.iela, ainur, bit, kesh, ain, kecik.. dowg ni sntiase bg ak semangat stiap kali ak dlm keresahan.. stiap kali ak de msalah, dowg yg sntiase dsisi ak spnjang ak kt f6.. downg mmg tol2 true friends ak.. downg slalu tolong ak stiap kali ak prlu kn bantu kcemasan.. haha.. masing2 sumer de prangai sndiri.. pape pn, downg slalu ajar bnde2 bek, yg jahat2 tu ckit laa.. hehehe.. downg xpenah bg efek negatif pd dri ak, tp downg jd kn ak kuat smangat sebab masing2 sumer nye pandai2 blake.. tu yg wat ak tol2 suke kwan ngn downg.. n xde kawan yg cm dowang ak penah kenal sbelom2 ni.. korng mmg the most best friend ever!! (yem x ketinggalan.. hehe.. muahx2!!)

No comments:

Post a Comment