My Blog Archive

The Followers

Friday, July 13, 2012

Complicated...

ASSALAMUALAIKUM..


hye pembaca.. aku baru jek selesai buat kek.. yelaa.. aku buat kek untuk dihantar ke segamat esok.. costumer order kan.. jadi, kena laa buat hari ni.. ingat nak buat esok.. jadi, kek tu fresh dari ketuhar.. tapi xsempat, nak gerak awal lagi pun.. kena laa buat hari ni, da pon siap kek nye.. cume tunggu kluar dari ketuhar jek.. jadi, kek masih laa fresh skit... nak buat kek kena laa ikhlas.. jadi rase nye pon sedap jek nanti.. ;)


huhuhhuh.. dalam ketawa2 aku ni, sebenarnye, gelak tawa aku ni hanya laa palsu belaka.. yelaa.. segala yang kite harap kan xsemestinya kite dapat.. lagi pulak soal hati dan prasaan.. hurmm.. hati aku da pon dikecewakan.. bile orang yang kite sayang buang mcm tu jek.. buang kite dengan xde rase simpati dan belas kasihan.. tanpe pdulikan hati kite yang selame ni tertunggu2.. diri ni da pon dia sia2kan.. kecewa nye xtrkata.. hanya Allah jek yang taw betape kecewa nye hati aku ni..


memang bile suatu pergaduhan berlaku, perasaan marah membuak2.. tapi, jika kesabaran kite cukup lame trpendam, mane kan perasaan sabar mula menipis.. aku cume manusia biase yang sentiase harap kan kasihsayang dari orang kite cintai apatah lagi hubungan yang terjalin hubungan jarak jaoh..


aku terlalu dambakan perhatian dan kasihsayang dari dia wlaupon aku taw, dia xdapat curahkan sepenuhnya seperti mana yang aku harapkan.. tapi aku hanye minta sedikit perhatian dari dia..  ape kan daya aku.. semua nya berakhir macam tu saje.. aku terkilan dan terkedu.. tindak-tanduk dia bagai sudah dia rancang dari awal lagi..


aku sedih.. malah aku buntu.. luka dihati aku berdarah kembali.. wlaupun dengan ape yang dah dia lakukan pada aku, aku masih mengharap dia untuk kembali ke pangkuan aku.. tapi aku x yakin dia sudi.. bile ego seorang lelaki menguasai hati dan fikiran dia, xmungkin dia mengendahkan hati dan prasaan dia walaupon dy taw dia prasaan tu akan mmakan diri dia sendiri...


apa lagi yang boleh aku lakukan selain reda.. itu laa pilihan dia.. aku cuma menuruti sahaja.. aku xmampu lagi berbuat ape.. selain pasrah..


lepas semua yang berlaku dalam hidup aku, aku sedar.. aku mule membenci lelaki.. kepercayaan aku pada lelaki mula malap.. terasa cinta dan manusia bernama lelaki membeban kan aku dan merumitkan lagi kehidupan aku.. aku sedar perasaan aku ini sejak dulu lagi.. namun, aku hanya mampu berkata, "nah! mainan perasaan saje ni! law aku benci lelaki, aku xkan ade boyfriend.."




kini, aku sedar.. perasaan tu kian mnghantui diri aku selepas aku dikecewakan.. dan aku xdpat menafikan lagi perasaan itu.. mungkin kerana dikecewakan dan terlalu kecewa.. lelaki lain turut jadi mangsa.. MAAF KAUM ADAM.. hati aku da tertutup buat korang semua..




dengan perasaan aku skarang ni yang membuatkan hati aku rase bertambah hidup, cinta memang sesuatu yang COMPLICATED..



No comments:

Post a Comment